Friday 6 July 2012

ALLAH s.w.t is with us





"Dan apabila hamba-hambaku bertanya kepadamu tentang
Aku , maka (jawablah) bahawa Aku dekat. 
Aku mengkabulkan permohonan orang yang berdoa 
apabila ia memohon padaku,
maka hendaklah mereka itu memenuhi
(segala perintahku)
dan hendaklah mereka beriman kepadaKu 
agar mereka selalu berada dalam 
kebenaran."

(al-Baqarah ayat 186)

Assalamualaikum ya akhi ya ukhti,
setelah ana membaca ayat ini,
ana merasakan seolah-olah Allah s.w.t itu
sangat hampir dengan ana..
seolah-olah..
selama ini ana yang menjauhkan diri daripadaNya..
seolah-olah..
ana telah lupa Allah itu Maha Mendengar,
Maha Pengasih.

Ya ALLAH...
ampunkan aku ya Allah..
ampunkan hambaMu ini
hambaMu yang berdosa
yang lalai menunaikan perintahMu 
ampunkan aku Ya Rabb..

Ya ALLAH..
bimbinglah aku ke jalanMu
jangan biarkan aku dihanyut oleh keseronokan dunia
dunia yang sementara
yang akan hancur
hancur sehancur-hancurnya..

Ya ALLAH..
Ya RAHMAN Ya RAHIM..
ampunkan aku Ya ALLAH...
Ya ALLAH..
Ya ALLAH....
Ya ALLAH.......




2 comments: